Beschrijving
Het Wijnhuis
Het land leerde de naam Pias te onthouden en begon hem op de kaart te markeren, waardoor een waar fenomeen ontstond dat tot op de dag van vandaag zou voortduren. Meer dan vier decennia later herhaalt de geschiedenis zich en vindt er een nieuwe bezetting plaats – dit keer door de industriële verduistering van het merk Pias, dat wordt overgenomen en geabsorbeerd door de markt. Zo ontstonden honderden merken onder dezelfde benaming, vaak zonder dat de productie zijn oorsprong vond in de regio of, in meer urgente gevallen, in het land. Zonder tegenstand van de verantwoordelijke entiteiten werd Pias niemands territorium en verloor de wijn langzaam zijn identiteit.
In 2020 komt de familie Margaça op adem en ontwerpt een nieuwe strategie, waarbij ze de legitimiteit claimt van de oorsprong van haar wijnen, de echte wijnen van Pias. Een nieuw merk wordt geboren – de Família Margaça-wijnen -, ter ere van de familie en de mensen van het dorp, en een nieuwe positionering en imago wordt op de markt geïntroduceerd, met de missie om Pias terug te geven tot wat het is en altijd was – Pias.






