Casa Agrícola Marmelar Tinto 2018

Casa Agrícola Marmelar Tinto is een overheerlijke Portugese rode wijn met een alcoholgehalte van 14%. De wijn is een blend van Alicante Bouschet, Petite Syrah, Petit Verdot druiven. De druiven zijn met de hand geplukt en gaan in kleine containers. Vervolgens wordt het 12 maanden gerijpt in Franse eikenhouten vaten van 3oo liter. De wijn komt uit de regio Alentejo met een meeslepende smaak die een spoor achterlaat in het geheugen. Maak kennis met deze beauty, nu te bestellen via onze webshop.

Smaakkarakter Casa Agrícola Marmelar Tinto

Casa Agrícola Marmelar Tinto kleurt diep robijn rood in het glas. Diep en zeer complex met tonen van gemacereerd wild fruit, verse marmelade, teer, specerijen en een plantaardige toets. Rijke maar tevreden tannines, kracht, elegantie en persoonlijkheid met een lang afdronk. Nog vrij jong, het is een zeer expressieve, stevige en serieuze rode wijn, puur en zonder kunstgrepen. De wijn gaat perfect gepaard met intense zachte kazen, lang gerijpte Iberische ham, lamsvlees geroosterd in een aarden pot, entrecote met pepersaus, biefstuk op een steen. Serveer tussen 17ºC en 18ºC.

44,75

Price is without VAT percentage
Op voorraad

17 op voorraad

⚠️ Let op! De productfoto’s zijn ter illustratie. Het etiket kan variëren afhankelijk van de jaargang. De jaargang staat in de titel.

⏳ Bestellingen die vóór 16:00 uur worden geplaatst, worden doorgaans binnen 2 werkdagen in Nederland en binnen 3-5 werkdagen in Europa bezorgd, met uitzondering van feestdagen.

Beschrijving

Het Wijnhuis

Sinds de eerste oogst heeft het wijnhuis verschillende nationale en internationale prijzen en onderscheidingen ontvangen. In 2018 werd de eerste single-variëteit gelanceerd, nationaal en internationaal erkend voor zijn uitstekende kwaliteit, wat aanleiding gaf tot de eerste Fallow “Alicante Boushet”. In 2019 werden de merken “Quatro Caminhos”, “Pousio Selection”, “Pousio Escolha”, “Pousio Reserva” en Premium red “Marmelar” verkocht. “Pousio Arinto” volgde ook, met veel frisheid en tonen van grapefruit. De strategie van Herdade do Monte da Ribeira is gericht op de productie en marketing van haar eigen wijnkelder, gebaseerd op haar steeds hoogwaardiger wordende wijnstokken.

De ambitie is altijd om de beste wijnen te produceren.